sunnuntai 14. heinäkuuta 2013

13.7. Kööpenhamina

Toinen päivä Kööpenhaminassa. Tuli taas hieno päivä ja lähdettiinkin aamupalan jälkeen Christianian kaupunginosaan, joka on tässä ihan vieressä. Käveltiin sen pääkatu läpi ja lähdettiin pois. Sitten hypättiin bussiin ja mentiin keskustaan. Shoppailtiin ja käytiin kakkukahvila La Glacessa. Siellä on ihania kakkuja ja suosittelemme lämpimästi. Taitaa olla aika tunnettukin, koska oli ihan täynnä ja koko ajan oli jonoa.
Kahvittelujen jälkeen suuntasimme bussilla Langelinien alueelle  ja pientä merenneidon patsasta katsomaan. Patsas löydettiin ja niin oli sadat muutkin turistit löytäneet.
Sieltä jatkoimme matkaa Nyhavnin satamaan ja menimme syömään paikalliseen ravintolaan. Otimme paikalliset erikoisuudet eli leivät, jolla oli paljon erilaisia täytteitä. Kyllä oli hyvää. Sieltä jatkettiin bussille ja veneille.

Merineppiksen miehistö lähti illalla ajamaan kohti Ruotsia. Heillä alkaa lomapäivät käymään vähiin. Me jäimme vielä Kööpenhaminaan tuulta pitämään ainakin seuraavaksi päiväksi.