Lähtö 5.45. Miehistö nukkuu, kapu ja försti suoritti lähdön.
Matka jatkuu Jasmiinalla kohti Visbytä.
Keli aamupäivällä rauhallista. Puolen päivän jälkeen ennustettu tuulen nousevan.
1,5h ajon jälkeen tuuli yltyi 7-8m/s.
Etelästä tuulee ja suoraan sivuun. Aallot aika korkeita. Matkustusmukavuus huononi kerralla.
9.33
11nm ennen Visbytä kierrokset tippui oikeasta moottorista ja lopulta se sammui. Polttoaineensyöttö ongelmia källeen. Veikkaan että suodatin taas dieselbakteerin jämistä tukossa. Kova merenkäynti laittoi paskat tankista liikkeelle, arvatenkin. Rannassa sitten selviää mistä kiikastaa. Tunti vielä.
10.30 päästiin perille Visbyn vierasvenesatamaan. Ahdasta oli ja rantautuminen ei mennyt ihan putkeen kovassa tuulessa ja yhdellä moottorilla. Meidät laitettiin sivuparkkiin erittäin ahtaaseen kohtaan kahden ison moottoriveneen väliin. Hyvää palvelua oli henkilökunnalta! Saatiin apuja rantautumisessa.
Pienen rauhoittumisen jälkeen Kapu kävi juttelemassa yhden toisen kipparin kanssa, jonka veneestä otettiin pomppua. Samalla Kapu löysi tuttuja! Kapun isä oli vaimonsa kanssa tullut Visbyyn lomailemaan. Tämä oli heidän viimeinen päivä täällä. Yhdessä lähdimme kiertämään vanhaa kaupunkia ja hyppäsimme myös kaupunkijunan kyytiinkin.
Laventelia kasvoi talojen seinustoilla.
Hei! Ei ole mukavaa tuollainen koneen sammuminen. Kerrotko miten olet säilöit puhdistanut? Pääsitkö jostain isommasta luukusta oikein hankaamaan säiliön pohjaa?
VastaaPoistaKävimme itsekin venettä katsomassa keväällä 2016 LH:n kanssa:) T:Heikki
Mekaaninen hankaaminen ja ehkä tehokas teollisuusimuri kaveriksi. Laipiot ja säiliön korkeus asettavat omat haasteensa.
Poista